آفرود و کاربری ویژه

شرکت سروش سگال سماوات به پشتوانه و بهره مندی از سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع شاسی و حضور افراد خلاق و صاحب نظر توانسته است در زمینه تبدیل خودرو های آفرود، کاربری ویژه، تقویت موتور، تقویت شاسی و فنربندی و همینطور نصب عناصر و تجهیزات آفرودی نظیر وینچ، پروژکتور و انواع تجهیزات کمپینگ در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.

آفرود چیست؟

آفرود off-Road که به آن بیراهه نوردی، رانندگی خارج از جاده یا اسامی اینچنینی به آن اطلاق می گردد امروزه به عنوان یک ورزش هیجان انگیز و گران قیمت شناخته شده و به گونه ای از مسابقات اتومبیل رانی گفته می شود که در پیست های دارای عوارض جاده ای برگزار می گردد که از نمونه های تکامل یافته آن می توان به رالی داکار اشاره کرد. معمولا این مسابقات در مسیر های خاکی، گلی، صخره ای و ناهموار شنی و کویری برگزار می شود و برتری از آن گروهی خواهد بود که علاوه بر مهارت در رانندگی و نقشه خوانی دارای سخت افزار های مناسبی از قبیل قدرت موتور، توان جعبه دنده، مقاومت شاسی و … باشند. این دست از خودرو های آفرود دارای کلاس بندی های متفاوتی هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– Dune Bashing یا حرکت بر روی تپه ها و رمل های شنی
– Desert Racing یا حرکت بر روی تلفیقی از زمین های خشک کویری و تپه های شنی
– Cross Country یا حرکت در مسیر با مسافت طولانی و دارای نقطه شروع و پایان مشخص
– Raid با ویژگی های Cross Country همراه با مسافت های بسیار طولانی تر
– Mudding یا حرکت در زمین های باتلاقی و گل و لای
– Rock Crawling یا حرکت در مسیر های صخره ای
– Rock Racing با ویژگی های Rock Crawling بصورت سرعتی
خودرو با قابلیت آفرود

صنعت آفرود

همانطور که در تعریف آفرود پیداست به طور کلی آفرود را می توان به فرآیند آماده سازی خودرو بمنظور حرکت در شرایط سخت مسیر تعریف نمود. به همین منظور صنعت آفرود دارای گستردگی های بسیاری در زمینه های متنوع از قبیل ورزشی، گردشگری، امداد نجات، محیط بانی، محیط زیست و بطور کلی در کلیه زمینه هایی که نیاز به چنین خودرو هایی احساس می شود کاربرد دارند.

با توجه به اهداف سازمانی و رفع نیاز مشتریان، تبدیل خودرو ها به خودرو های آفرود و کاربری ویژه در مجموعه سروش سگال سماوات صورت می‌پذیرد.

انواع خودرو های آفرود

رانندگی در شرایط سخت جاده ای نیازمند خودرو هایی با به اصطلاح قدرت بدنی مناسب می باشد. به طور کلی خودرو های آفرود به خودرو های آفرود سبک و سنگین تقسیم بندی شده و هر دسته از این خودرو ها با توجه به شرایط و ویژگی ها به کلاس های مجزا دسته بندی می شوند.

– خودرو های آفرود سبک تحت عنوان خودرو های شاسی بلند دو دیفرانسیل و موتور های چهار چرخ
– خودرو های آفرود سنگین تحت عنوان رده های مختلف کامیون ها
خودرو آفرود سبک
خودرو آفرود سنگین

در صورت تمایل به همکاری با شرکت سروش سگال سماوات می توانید با شماره های درج شده در بالای همین صفحه با ما در ارتباط باشید.از طریق فرم روبرو نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

homepage logo